Az első közös Ford - Mazda fejlesztésű modell.

Az új Mazda terepjáró gyártása júniusban kezdődött Kansas Cityben, már Magyarországon is megrendelhető, ide 2001 elején érkeznek az első példányok.

A Tribute az első közös Ford - Mazda fejlesztésű modell, a Ford Escape (Európában Ford Maverick) testvére. Ezeknél az eltérő márkákra az eltérő stílusjegyek (lámpák, hűtőmaszk) utalnak, a Tribute eleje hasonlít például a 323-as Mazdára. Ezenkívül a két gyár a technológiák megosztásával is csökkenti a költségeket. A nyáron beindult amerikai gyártás után már Japánban is elkezdődött a jobbkormányos változat előállítása a hofui üzemben évente 40.000 példányban. Az új Mazda mindenhol Tribute néven kerül bevezetésre, az európai piacon 2001 elején.

A Forddal történő együttműködés eredménye az előre tolt utastér (Cab Forward Design). A belső tér kialakításánál a személyautós megjelenésre törekedtek, a kényelmes utazás érdekében az háttámlák derékmagasságban viszonylag kemény, a vállaknál inkább puha megtámasztást biztosítanak, az első ülőpárnák hátsó része 3.5 centit fel-le állítható. A csomagtartó alapesetben 92 centi hosszú, a 2/3 arányban előredönthető hátsó háttámlák és a dönthető-kivehető üléspadok segítségével 154 centi hoszzúságúra növelhető.

A Tribute kétféle motorral vásárolható meg, a négyhengeres kétliteres benzinmotor 124 lóerős és 175 Nm nyomatékkal rendelkezik 4500-as fordulatnál. A kétlitereshez ötfokozatú kéziváltó csatlakozik, és kétféle hajtással választható: van csak elsőkerékhajtású, valamint kapcsolható összkerékhajtással felvértezett verziója. Az elsőkerékhajtású üres súlya 1425 kiló és 490 kilóval terhelhető, gyorsulása 13 mp., végsebessége 169 kilométer/óra, átlagos fogyasztása 9.4 liter. Az összkerékhajtású 70 kilóval nehezebb, gyorsulása 13.7 mp., 166 km/órával tud menni, átlagfogyasztása 9.7 liter százon.

A másik motor a háromliteres benzines, amely 197 lóerős, a nyomatéka 265 Nm. Ez a hathengeres csak négysebességes automata váltóval és az automatikusan kapcsolodó összkerékhajtással készül. Ennek üres súlya 1590 kiló, gyorsulása 11.8 szekundum, végsebessége 190 kilométer/óra, átlagos fogyasztása 190 kilométer/óra. Valamennyi Tribute 1500 kilós fékezett útánfutót vontathat.

A Tribute kapcsolható négykerék-hajtás rendszere automatikusan osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Alapesetben a motor erejének nagyobb része az első kerekekre jut, ha azonban valamelyik első kerék megcsúszik, a viszkókuplung a nyomaték legfeljebb felét a hátsó kerekekhez juttatja. A hátsó kerekekre így mindig csak a szükséges erő jut, ezért nincs hirtelen változás az autó viselkedésében. Szükség esetén a vezető gombnyomásra zárhatja az elektromágneses mechanizmust a viszkókuplungban,vagyis állandóra kapcsolhatja az összkerékhajtást, és így 50 : 50 százalékos nyomaték-elosztás jön létre a két tengely között.

A Tribute alapfelszereltsége a blokkolásgátló mellett az EBD elektronikus fékerő elosztó rendszer. Ugyanígy a biztonságot szolgálja a széria négy légzsák is. A SUV kategóriában a Tribute 0.39-es légellenállási tényezője az egyik legjobb érték.

A Ford termékei fejlesztéséhez világszerte az I-DEAS gépészeti tervezőrendszert használja .

 

@ 2000 KFKI ISYS Informatikai Kft.