Az új Mondeo
Padlógázzal nyomul tovább a Ford

Kapcsolódó FORD hírek
Megújuló FORD Fiesta

Hogyan lehetünk a FORD beszállítója, hogy megkapjuk az I-DEAS-ra a 80%-os kedvezményt?

A tavaly Párizsban tartott autószalonon debütált az új Mondeo, amelyet 4 és 5 ajtós limuzin és kombi változatban is gyártanak majd. A karosszériavariánsok közül kiemelkedő figyelem övezte a kombit. A modellszépségű családi autó nem véletlenül piros színben várta az érdeklődőket, a Ford vezetése forradalmi megújulásának kezdetét szerette volna jelképezni vele. A gyártó meg kívánja erősíteni - az utóbbi években kissé megtépázott - európai jelenlétét. Ennek eszközeként pedig az elkövetkező öt év során a tervek szerint 45 új modellt fog piacra dobni.

Az új Mondeo valamennyi változatát szériafelszerelésként tárcsafékekkel szerelik fel elöl és hátul egyaránt. Ezentúl az ABS is alapfelszereltség, a fékhatás azonban még tovább javítható az opcióként rendelhető fékasszisztenssel (Emergency Break Assist, EBA). Az utóbbi elsősorban a pánikfékezések hatékonyságát javítja, ezzel rövidítve a megálláshoz szükséges időt és utat. A berendezés működését az váltja ki, ha a vezető nagy sebességgel rálép a fékre, azaz "besatuzik". Az EBA ilyenkor - a veszélyhelyzetet észlelve - azonnal maximális fékhatással fékezi a kocsit. Első hallásra talán furcsának tűnik, de az elektronika jóval gyorsabban váltja ki a maximális fékerőt, mint azt a vezető "száguldó lábfeje" tehetné. Gyári tesztek tanúsága szerint az EBA-val felszerelt autóknál 200 km/órás sebességről történő lassulás esetén 21 méterrel rövidült a fékút, ami remek eredménynek számít.

Az elődjénél 15 centivel hosszabb Mondeo mérete már-már közelít a Scorpioéhoz. A kocsi szériafelszerelésként 16 collos felniken gurul, ami érezhetően javítja az autó fekvését, aminek köszönhetően sokkal jobbak lettek a menettulajdonságok. Az autó stabilitását növeli az is, hogy a hét évvel ezelőtt piacra lépett elődhöz képest 60 százalékkal magasabb a karosszéria csavarodási szilárdsága. Mindezek eredményeképp a gyári tesztek során gumiabroncstól függően 0,86-0,88 g maximális keresztirányú gyorsulást mértek a kocsival, ami kategóriájában az előkelő első helyet biztosítja a Mondeonak.

A rendkívül szilárd karosszéria-szerkezet és az energiaelnyelő gyűrődő zónák következtében jelentősen csökkent az ütközés utastérre gyakorolt hatása. Baleset esetén pedig a pedálok beesnek, csökkentve a lábsérülések veszélyét, hátulról jövő erősebb ütközésnél viszont a fejtámaszok aktiválódnak. A biztonságot az olyan apróságok is növelik mint az új, különlegesen ergonómikus, kihúzható kilincsek, amelyek vészhelyzetben könnyen és gyorsan működnek.

A vezetést is számos újdonság könnyíti, az Elektronikus Stabilizáló Program az ABS és a TCS (Vonóerő Szabályozó Rendszer) előnyeit elegyítve segíti a járművet, hogy úttartását kanyarodásnál nehéz körülmények között is megtartsa. Az ESP a motorvezérlő rendszert használja fel a teljesítmény szabályozására, ha a vonóerő csökkenését érzékeli, az ABS rendszert az egyes kerekekre kapcsolva segít megőrizni a dinamikus stabilitást.

Az autó belülről is az igényesség jellemzi. A lágy tapintású felületek mellett a középső kartámaszok és a szőtt kárpitozás alaptartozék, akárcsak a páramentesítésről, a por - és pollenszűrésről gondoskodó légkondicionáló. Az új Ford Mondeo kategóriájában egyike a legtágasabb belső térrel rendelkező autóknak, a láb- és belteret is megnövelték.

A Mondeoban egyébként már az új generációs Ford motorok - a tisztán könnyűfém építésű DuraTec HE benzin és a vadonatúj 2.0 literes 16 szelepes DuraTorq Di turbófeltöltős dízel - duruzsolnak. Ezek elődhöz képest már alacsony és középes fordulatszámon is nagyobb teljesítményt tudnak leadni, a környezetvédelemről pedig az alacsonyabb emisszió-kibocsátási szint gondoskodik.

 

@ 2000 KFKI ISYS Informatikai Kft.