Digitális fejlesztés I-DEAS-al - Ford C3P program


Ford Mondeo I-DEAS C3P tervezésben
A fejlesztés lépései
>>>
Kattintson ide a részletekért!!


Ha a hullámhegy a hullámheggyel találkozik, akkor a hullámok erősítik egymást. Ez az alapvető fizikai törvény átvitt értelemben is érvényes: két sikeres cég kapcsolata további sikerek biztosítéka lehet. Hasonlóképpen vélekedett a Ford Motor Company, amikor stratégiai partnerként az amerikai szoftverfejlesztőt, a Structural Dynamics Research Corporationt (SDRC) választotta, és ezzel az elmúlt évek legnagyobb összegű CAD/CAM-beruházását valósította meg.



FORD hírek honlapunkon
Kattintson a hírekre!

Mondeo Magyarországon
FORD Focus RS
Mondeo ST
Mondeo képgyűjtemény
Megújuló FORD Fiesta
FORD Sikertörténet
Angliai sikerek a Mondeóval
Hogyan lehetünk a FORD beszállítója, hogy megkapjuk az I-DEAS-ra a 80%-os kedvezményt?
Mondeo áprilisban érkezik a hazai kereskedőkhöz
Ford új padlólemeze közös fejlesztésben...
FORD Ka, utód nélkül marad a FORD legkedveltebb kiskocsija
Teszten az új FORD motor
FORD elektromos városi kisautója...
FORD PSA - az első közös diesel
1 Millió FORD Focus
Megújul a FORD Maverick
FORD-Toyota közös fejlesztésű hibrid hajtáslánca
Mondeo kombi teszt
FORD guruló kapmpányirodája
FORD-Microvision együttműködés
FORD Focus ZX3 - a legsportosabb Focus
Új FORD találmány
FORD átnevezi az Explorert
Ősztől az új Fiesta is a piacon...
További képek a Ford Mondeo ST220-ról
Új FORD kupé a láthatáron C3P fejlesztésben
Sikeres az új FORD Mondeo
Első hivatalos fotók az új FORD Fiestáról
Sorozatgyártásba kerülhet a FORD 49
Sportos Ford modellek
Új FORD Mustang 2004-ben
Szabadidő tanulmány a FORD-tól
FORD üzemanyagcella 2004-re
Gyalogosmentő eszközök tesztelés alatt
Késik a FORD Focus RS
FORD visszaveszi a Cobra nevet
FORD Ranger Raly köntösben
Ford: kevesebb közös padlólemez
Olcsó kivetítő kiskocsikba
Gondolkodó FORD
Képek az új Ford Focus kombiról és az ST170-ről
Elkészült az új FORD Mondeo ST
Ford Fusion - A jövő városi autója
Ford Start - Koncepcióautó képekben...
2002-es Ford Thunderbird képekben
2003-as Ford Focus, Focus Coupe és Focus Cosworth 
Ford koncepcióautó - FortyNine
Tanulmány FORD GT40 nyomán
FortyNine mégsem készül el
Bemutatkozott az új Ford GT40
StreetKA prototípus a közutakon
Új váltó a Mondeokban
Képek a 2002-es Ford Focus TDCi-ről
Szabványosít a Ford
Új Ford modell 2004-re
Ford Fiesta ST150
A leggyorsabb Ford Mustang
Új egyterű - Ford Fusion

FORD 500



Jaguár hírek honlapunkon
Kattintson a hírekre!

Kombi Jaguár a láthatáron??
Jaguár következő ugrása
Jaguár X type C3P fejlesztésben
Programteszt Jaguáron... 
A Jaguar 2001 nyarán indítja el eddigi legkisebb modelljének sorozatgyártását
Jaguár F type részletek
A legújabb nagymacska - Jaguár X type
Jaguár F type
Másfélmillió Jaguár 
Fronthajtású Jaguár
Felavatták a Jaguár gyárat
Kombi Jaguár X type
Jaguár XJ kémfotók
Különleges évfordulós modellek a Jaguártól
Jaguár S type felújítás
Jaguár új kupétanulmánya
Jaguár F type
Aluminium Jaguár
Jaguár tanulmányautó: R Coupe
Megvásárolható lesz az XKR?
Jaguár tervezők nyerték az Autocar díjat
Megújul a Jaguár S type
Jaguár újdonságok 2002-re
Itthon is egyre népszerűbb a Jaguar
Jaguar S-Type kívül-belül
Képek a Jaguar F-Type-ról
Jaguar XKR Silverstone Edition

Mégsem valósil meg a Jaguár F type?
Újabb Jaguár Párizsban?
Új Jaguar S type


 

Ford Motor Company és az SDRC közös I-DEAS C3P programja
Mi is az a C3P??
Kattintson ide a részletekért!!




A Ford Motor Company termékeik fejlesztéséhez világszerte az I-DEAS gépészeti tervezőrendszert használja. A célok eléréséhez a Ford tervezőmérnökeinek létrehozta a C3P programot. A C3P elnevezés hűen tükrözi a program CAD, CAM, CAE és Termékinformáció Menedzsment (Metaphase) rendszerekre való fókuszát.

Jelenleg a Fordnál több mint 4000 I-DEAS felhasználó van, valamint a piacvezető Metaphase felhasználóinak száma pedig meghaladja a 3300-at. A Ford beszállítóik számára is meghirdette a programot, számuk jelenleg meghaladja a 3000-at.

A Ford a C3P program segítségével jelenleg közel 30 gépjármű programban vesz részt. A Ford első teljesen digitális fejlesztésének eredménye az új Ford Mondeo, amely rekordidő, 24 hónap alatt vált valósággá a gondolat megszületésétől. A tervezőmérnökök a karosszéria tervezéstől a töréspróbákig gyakorlatilag mindent az I-DEAS segítségével oldottak meg, minden számítógépen vált valósággá – ezzel időt és költséget spóroltak.


A típust 1993-ban vezették be a piacra, s egy évvel később az év autója lett Európában. Azóta a világ hatvan országában két és fél millió darabot adtak el belőle. A szakújságíróknak a Ford kölni központjában bemutatott új Mondeo azonban egy teljesen új autó. Alkotói szerint „személyiségében” jobban hasonlít az új Galaxyra, mint azonos nevű elődjére. Küllemét a Ford Puma és Focus típusain már megismert New Edge, új éldesignelemek határozzák meg. Mint a németországi Ford-bázison mondják, a Mondeo a Focus „nagy testvére”. Az autó annak a negyvenöt új modellből álló új termékcsaládnak a zászlóshajója, amelynek bevezetésével a Ford az elkövetkező öt évben ki akarja terjeszteni pozícióit az európai piacon.

mondeo2.gif (76476 bytes)

A Mondeo a Ford első teljes egészében digitálisan kifejlesztett gépkocsija. A gép természetesen nem önállóan tervezett, ám a  cég C3P típusú komputere szakemberek számára a karosszéria-tervezéstől a töréspróbákig gyakorlatilag minden kísérletet lehetővé tett anélkül, hogy az összes ötletet a gyakorlatban és valós anyagban kellett volna kipróbálniuk. Az amerikai Nemzeti Urkutatási Hivatal (NASA) számítógépéhez fogható kapacitású, a gépkocsit és elemeit ötvenezerféle helyzetben bemutatni képes C3P segítségével a Ford európai, amerikai és ausztráliai bázisain gyakorlatilag a nap huszonnégy órájában dolgozhattak a projekten. Ennek köszönhetően az új Mondeo rekordidő, huszonnégy hónap alatt vált valósággá az elképzelésből.  Sportos jellegét hangsúlyozandó az új Mondeo nyomtáva szélesebb, és az eddigi 15 helyett 16 hüvelykes gumikkal szerelték fel. A vezetés élvezetét hivatott fokozni, hogy az egyébként fekete kormánykerék küllőit versenyautószerűen alumíniumból készítették. 
Az új Duratec HE benzinmotor 18 kilogrammal könnyebb elődjénél. Az 1,8 literes motor 110 lóerős változatának átlagfogyasztását 7,7, a 125 lóerősét 7,8 literben adták meg. A kétliteres, 145 lóerős benzines 8 litert éget el százon. A Duratorq DI turbódízelmotor 90 és 115 lóerős változatának fogyasztása a gyári adatok szerint egyformán 5,9 liter. A Mondeo készül 2,5 literes, 170 lóeros Duratec V6-os motorral is, amelynek üzemanyag-felhasználása a gyártó szerint alatta marad a tíz liternek.  
Az autó tervezői addig mesterkedtek, amíg pontosan akkora nem lett, mint az egy kategóriával nagyobb Galaxyé. A „trükkök” egyszerűek: az első ülést öt centivel megemelve például 102 milliméter lábteret nyertek a hátul ülők számára. Nagyobb a fej fölötti tér, s itt-ott megnőttek az ajtók is, könnyebb beszállást biztosítva az idősebbeknek. A korábbi Mondeónál meredekebb motorházlejtésnek köszönhetően a volán mögül most az alacsonyabb vezetők számára is jobb a kilátás. Az ötszáz literes csomagtartó az öltözködésére az átlagnál kényesebb hölgy taggal rendelkező család igényeit is igyekszik kielégíteni.

A Ford büszke arra, hogy a vezetőoldali légzsák elsőként a régi Ford Mondeóban volt része az alapfelszerelésnek. A most debütáló, a biztonsági szempontokból különlegesen kiképzett modellben az első utasnak is jár a mellkasvédő air-bag, a hátsó ülésen utazókat biztonsági öv és ütközéskor felfúvódó függöny oltalmazza. Ugyancsak alapfelszerelés a négy tárcsafék és az ABS. Igényelhető ugyanakkor az EBA-redszer, amely pánikhelyzetben „mérlegeli” a vezető fékezési szándékát, és szükség esetén – a tesztpályákon mért eredmények szerint – képes 21 méteres távon leállítani a kétszázas tempóval száguldó járművet.

A Ford nemcsak az ütközéstől, hanem az unalomtól is igyekszik megóvni a hátsó ülésen utazókat: kívánságra az első ülések fejtámláiba is monitorokat építettek be, amelyeken komputeres játékokat és videofelvételeket lehet nézni – együtt, vagy külön-külön.

Képgalériáink: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Tablók  Animációk VRML