Ford-Toyota: közös hibrid hajtáslánc

A Ford az Aisin AW-vel közösen fejleszti jövőbeli vegyes hajtású modelljeinek hajtásrendszerét. Az Aisin a Toyota leányvállalata, amely a Prius kifejlesztésében is jelentős szerepet kapott. A Ford a hírek szerint az Escape terepjáróba szereli be először a benzin-elektromos hajtásláncot, a szériaérett változat bejelentését pedig 2003-ra tervezik. A Toyota-féle hibridhajtás nagy előnye a hagyományos benzines megoldásokhoz képest, hogy a belsőégésű motor csak akkor működik, ha az szükséges, az energiaigényes elindulásoknál pedig a jóval nagyobb hatásfokkal működő villanymotor szolgáltatja a szükséges teljesítményt, így elsősorban a nagyvárosok zsúfolt közlekedésében jelentős csökkenés érhető el vele mind fogyasztásban, mind a járművek károsanyag-kibocsátása terén.

További FORD híreink

@ 2001 KFKI ISYS Informatikai Kft.