Ford Focus ZX3
Sportos Focus verzió
Kapcsolódó anyagaink

A kocsi kívülről alig különbözik a többi Focustól, csak az opcionális 16 collos felnik jelenthetnek azonnal szembetűnő különbséget. Belül viszont a sport, de szövetborítású ülések és a bőr kormánykerék érezteti, hogy nem egy szimpla kocsival van dolgunk. A név választása érdekes, az X és a 3 a korábbi Escort modell, az XR3i analógiájára a sportosságot hivatott jelezni. A Z, az pedig talán éppen a különbözőségre hívná fel a figyelmet.

 

A kocsit a Ford 2 literes, természetesen sportverzióhoz illően benzines motorral szállítja. A 16 szelepes Zetec DOHC motor a magyarországi kínálatban is szerepel a két erősebb felszereltségnél (Trend és Ghia). A motor 130 lóerőt képes leadni 5300 1/perces fordulaton, maximális nyomatéka pedig 135 Nm, melyet 4500 1/perces fordulaton kínál fel a vezetőnek szabad felhasználás céljából. A nyomatékot a többi Focusból is jól ismert manuális váltó módosítja, de rendelhető hozzá - amerikai szokás szerint - egy négysebességes automata is.

 

A kocsi felszereltsége viszont elég szegényes, még európai (magyar!) szemmel is. Ami említést érdemel az alapban az a ködlámpa, a hátsó ablaktörlő-mosó berendezés, a könnyűfém kerekek és a két légzsák. Opcionálisan persze bőven rendelhetünk hozzá, példáult ABS-t 400 dollárért (kb. 115 ezer forint), elektronikus stabilitás kontrollt pedig 1225 dollárért (kb. 350 ezer forint). Az alapból 15 collos felnikre 195/60 R15-ös gumikat húznak, de mint már említettük rendelhetünk 16 collosat is, amihez a 205/50 R16 méretű abroncsok passzolnak. A kocsi végsebessége 200 km/h feletti, a 9.5 másodperces gyorsulása viszont nem igazán versenyképes a VW Gti-hez képest.

 

A sport Focus alapára 12 és félezer dollár körüli, ami közelítőleg 3 és fél millió forintnak felel meg. Az egy-két említett hasznos extra viszont alaposan megdobhatja az árat. A sportos Focus azonban még így sem kerül sokba, mondjuk az előbb is említett VW Gti-hez viszonyítva.

@ 2001 KFKI ISYS Informatikai Kft.