Jaguar XJ kémfotók A képek tanúsága szerint a brit autógyártó új zászlóshajójának tesztelése már javában folyik. Az X350 kódjelű típus hosszabb, és magasabb lesz, mint a jelenlegi modell, de megtartja annak klasszikus arányait. A hosszabb tengelytávú modell emellett tágasabb utas- és csomagteret kínál majd, kiküszöbölve a jelenlegi modell hiányosságait. Ami az autó műszaki megoldásait illeti, ezen a téren már korántsem olyan hagyománytisztelők a tervezők, mint a formatervet illetően: a karosszéria teljes egészében alumíniumból készül, méghozzá hegesztés helyett sokhelyütt a repülőgépiparból átvett ragasztásos, és szegecselt technikával, így az autó tömegét alacsonyan tudják tartani, és az alumínium hegesztése körül felmerülő problémák sem nehezítik a gyártást. A kiszivárgott információk szerint az autó hajtásáról zömmel a már meglévő motorok gondoskodnak. A jelenlegi 3,2 és 4
literes V8-asok némileg megnövelt lökettérfogatú változatai, az S-Type 3 literes
V6-osa, és az Aston Martin Vanquish számára kifejlesztett V12-es mellett két
újdonság várható: egy, a Peugeot-val közösen fejlesztett nagy teljesítményű dízelmotor,
és egy nagyobb, 4,5 és 5 liter közti V8-as. A sportos csúcsváltozat, az XJR
motorházában állítólag ez utóbbi feltöltött, kb. 450 lóerős változata
kap helyet. A jelenlegi XJ a fedélzeti elektronika terén is jelentős hátrányban van a
vetélytársakkal szemben: ezt kiküszöbölendő a Ford konszern birtokában levő
összes kényelmi és biztonsági elektronika - fedélzeti számítógép, beépített
telefon és internet-terminál, műholdas navigáció, tolatóradar, és még ki tudja mi
minden - bekerül az utódba. A megjelenés időpontja egyelőre nem ismert pontosan, gyári
források 2003-ra ígérik az autó bemutatóját. |
||||||||||||
|