Jaguar XJ kémfotók

Kapcsolódó anyagaink

A képek tanúsága szerint a brit autógyártó új zászlóshajójának tesztelése már javában folyik. Az X350 kódjelű típus hosszabb, és magasabb lesz, mint a jelenlegi modell, de megtartja annak klasszikus arányait. A hosszabb tengelytávú modell emellett tágasabb utas- és csomagteret kínál majd, kiküszöbölve a jelenlegi modell hiányosságait. Ami az autó műszaki megoldásait illeti, ezen a téren már korántsem olyan hagyománytisztelők a tervezők, mint a formatervet illetően: a karosszéria teljes egészében alumíniumból készül, méghozzá hegesztés helyett sokhelyütt a repülőgépiparból átvett ragasztásos, és szegecselt technikával, így az autó tömegét alacsonyan tudják tartani, és az alumínium hegesztése körül felmerülő problémák sem nehezítik a gyártást. A kiszivárgott információk szerint az autó hajtásáról zömmel a már meglévő motorok gondoskodnak.

A jelenlegi 3,2 és 4 literes V8-asok némileg megnövelt lökettérfogatú változatai, az S-Type 3 literes V6-osa, és az Aston Martin Vanquish számára kifejlesztett V12-es mellett két újdonság várható: egy, a Peugeot-val közösen fejlesztett nagy teljesítményű dízelmotor, és egy nagyobb, 4,5 és 5 liter közti V8-as. A sportos csúcsváltozat, az XJR motorházában állítólag ez utóbbi feltöltött, kb. 450 lóerős változata kap helyet. A jelenlegi XJ a fedélzeti elektronika terén is jelentős hátrányban van a vetélytársakkal szemben: ezt kiküszöbölendő a Ford konszern birtokában levő összes kényelmi és biztonsági elektronika - fedélzeti számítógép, beépített telefon és internet-terminál, műholdas navigáció, tolatóradar, és még ki tudja mi minden - bekerül az utódba. A megjelenés időpontja egyelőre nem ismert pontosan, gyári források 2003-ra ígérik az autó bemutatóját.


@ 2001 KFKI ISYS Informatikai Kft.