Álom négy keréken |
Jaguar F-TYPE
|
Kapcsolódó anyagaink
|
A hatvanas évek legendás sportautójának, a sok rajongó által
mindmáig „A JAGUAR” - ként aposztrofált E-TYPE – nak mai interpretációja: ez a
Jaguar F-TYPE. |
|
A kékvérű sportautómárka
legújabb, kompakt roadstere az ötödik típus lesz a cég egyre szélesedő – X-TYPE,
S-TYPE, XJ, XK - termékskáláján. Az angol cég az F–TYPE-pal szeretne visszatérni
arra a sportautópiacra, amelyet az ötvenes, hatvanas években segített életre hívni.
„A Jaguar egyik célkitűzése, hogy olyan autókat gyártson, melyek pozitív
értelemben felkavarják az emberek érzéseit. A tavalyi év kedvező visszajelzései
alapján döntöttünk úgy, hogy belevágunk az F-TYPE gyártásába. A Jaguar
termékfejlesztésének nem várt mértékű növekedése miatt a tervezettnél három
évvel előbb leszünk képesek piacra dobni új roadsterünket. Az F-TYPE azt a
szenvedélyt és izgalmat testesíti meg, amelyet az XK 120 és az E-TYPE képviselt a
maga idejében. Emellett egy új irányt is ad a Jaguar jövőbeni sportautói számára”
– mondta a cég vezetője, Dr. Wolfgang Reitzle. |
|
|
|
Az F-TYPE gyártását egy
éves fejlesztési és tanulmánymunka előzte meg. Felmérték a piaci viszonyokat, és a
kapott adatoknak megfelelően időzítették az új modell bevezetését. Az 1999-ben
bemutatott S-TYPE limuzin eladási rekordokat hozott, a nemrég debütált X-TYPE pedig
tovább bővíti a cég termékskáláját, felgyorsítva ezzel a Jaguar luxusautópiacon
elfoglalt helyzetének erősítését. Az F-TYPE roadstert az XK sorozat
kiegészítésének, megfizethetőbb alternatívájának szánják. „A Jaguart övező
atmoszféra napjainkban kezdett el igazán izgalmassá és kihívóvá válni,
valósággal vibrál, ahogy a termékfejlesztésünk továbbra is hatalmas léptekkel fejlődik.
Az elkövetkezendő 36 hónap során a cég 15 új, illetve átdolgozott terméket fog
piacra dobni. Az F-TYPE a tizenhatodik ebben a sorban. Egy olyan gyártótól, amely
három évvel ezelőtt csupán két modellel képviseltette magát, ez hatalmas
befektetést és előrelépést jelent, mind a tervezést, mind a gyártást tekintve. Ez
a növekedés azonban cégünk szigorú előírásai szerint nem mehet a minőség
rovására” – szögezte le Jonathan Browning, a cég ügyvezető igazgatója. |
|
|
|
A legújabb Jaguar
modellekben a hagyományos stílus, luxus, teljesítmény és minőség ötvöződik a legújabb
technikai megoldásokkal, különös hangsúlyt fektetve a sportosságra és
teljesítményre. Ezt legjobban az R betűvel jelölt változatokon (XJR, XKR) lehet
lemérni és természetesen a Jaguar Forma-1-be való belépésén is. Az F – TYPE
megjelenése egybeesik az egyik legkarakteresebb sportautó, az 1961-es genfi
autószalonon bemutatott E - TYPE legyártásának negyvenedik évfordulójával. Az E -
TYPE az SS 90 és 100, XK120, 140 és 150 után következett az illusztris sportautók
sorában. A versenyeken is kiválóan szereplő jármű, amely mérföldkő volt a tervezés
világában, egyben a hatvanas évek életérzésének egyik megtestesítője. |
|
|
|
Az F – TYPE - pal a Jaguar
formatervezői a nagy előd szellemét kívánják összekapcsolni a funkcionális és
napjainkat leginkább idéző stílussal. „Az F - TYPE az egyik legnagyobb tervezői kihívás
a Jaguar történetében. Tükröznie kell az eredeti tervek szenvedélyét, szellemét
és érzékiségét, utat kell mutatnia a jövőbe, teljesítménybeli és kivitelezési
elvárásoknak kell megfelelnie. A cél a hatvanas évek egyik szimbólumának, az E-TYPE
– nak méltó utódját létrehozni” – mondta Ian Callum, a Jaguar tervezési
igazgatója. A sorozatgyártás beindulásának időpontja még nem ismeretes, s egyelőre
a műszaki információkat sem közli a gyár, de szinte bizonyosra vehető, hogy a lélegzetelállítóan
szép roadster megjelenésével az X-TYPE - hoz hasonló problémával kell
szembenézniük a kereskedőknek: több lesz az eszkimó, mint a fóka, azaz a leendő
vevőknek várni kell a sorukra… |
|
|
|