Fusion:
városi terpjáró a Fordtól Kapcsolódó anyagaink Aprócska szabadidőautó-tanulmányt
mutat be a Ford Frankfurtban, amely egyesíti a kisautók, és a
hobbiterepjárók tulajdonságait. A készítők számos érdekességet zsúfoltak
a kisautóba. A motorházban 1,1 literes, 110 lóerős háromhengeres
motort találunk, amely az 1,6 literes Zetec SE blokkból származik, és
csaknem 15 %-kal takarékosabb, mint hasonló teljesítményű társai. A
motor nagy teljesítménye a turbófeltöltő mellett a DISI fantázianevű
közvetlen benzinbefecskendező rendszernek, és a VCT változó szelepvezérlésnek
köszönhető. A váltó is újdonságszámba megy, a Durashift EST
elnevezésű egység ugyanis egy elektronikusan vezérelt mechanikus váltó,
amely a motor pillanatnyi fordulatszámának, és a gázpedál állásának
megfelelően választ a fokozatok közül, ugyanakkor manuálisan is
kapcsolható két gomb segítségével. Az autót
emellett - már-már természetes módon - navigációs rendszerrel és
multimédiás szórakoztató elektronikával is felszerelték, amely az
első ülések támláiba épített két 17,8 cm képátlójú monitoron
keresztül Internet kapcsolatot képes biztosítani a hátsó utasok számára,
de nézhető rajta film DVD-rõl, és VHS videoszalagról, köthető
rá videojáték, vagy notebook számítógép is. |
@ 2001 KFKI ISYS Informatikai Kft. |