Kapcsolódó anyagaink
Az amerikaiak által csak ponycar-nak becézett 2+2 üléses
sportkocsi elérhető árával, és nagyteljesítményű motorjaival vált kedveltté a
tengerentúlon. Az s197 kódnév alatt fejlesztett modell, külsőleg a mostani autó
továbbfejlesztése, de a mérnökök szerint beleviszik a '67-'70-es modell erős, izmos
vonásait is. A képek alapján mindez igaz lehet.
A jelenleg is közkedvelt márka már megérett egy teljes körű áttervezésre,
ugyanis a modern külső még mindig ugyanarra a padlólemezre épül, ami 1979-ben a
Mustang II sikertelensége után megmentette a típust. A következő generációs modell
a "DEW lite" nevezetű padlólemezre épül majd, amelynek eredetijével
jelenleg a Lincoln LS, Jaguar S-Type valamint a Ford új Thunderbird-jében
találkozhatunk.
Ezekkel az autókkal ellentétben viszont a Mustang alumínium helyett továbbra is acélt
használ a futóműben és a karosszériában, hogy ne riassza el a vevőket az
árcédula. Az autó hátul független, míg elől MacPherson rendszerű kerékfelfüggesztést
kap.
Az új alapoknak köszönhetően nő a karosszéria merevsége, csökken az
utastérbe jutó hang, és vibráció, valamint ergonómikusabb lesz a belső kialakítása
is. Ez lesz az egyik első olyan autója a Fordnak, amelyben megtalálható lesz az
"infotainment" csomag. Ennek segítségével az autóból csatlakozhatunk az
internetre, valós-idejű közlekedési információkhoz juthatunk, műholdas rádióadókat
hallgathatunk, valamint tartalmaz hangvezérelt telefont, és egy távdiagnosztikai
rendszert is.
Természetesen ezek extrák, és nem alapfelszerelések lesznek, elvégre
sokan vannak, akiknek a lóerő a fontos, és nekik ez csak felesleges súlytöbblet. Az
alapmodellt V6-os motorral szerelik majd, hogy megőrizhessék az alacsonyabb árat. Ezzel
azokat kívánják megcélozni, akiknek a stílus fontosabb, mint a teljesítmény. A
mostani 3.8 literes 190 lovas motort viszont túlságosan hangosnak, és gyengének
tartják, ezért a Ford vagy egy 3.0 literes 215 lóerős twin-cam V6-ost, vagy egy 4.0
literes 210 lóerős single-cam V6-ost használna helyette. Nagy valószínűséggel a 4
literes motor kerül beépítésre nagyobb nyomatéka miatt.
Aki a nagyobb teljesítményű V8-as mellett dönt, az a jelenlegi típusban is
megtalálható 4.6 literes hengerenként kétszelepes motor 260-ról 285 lóerősre növelt
változatát kapja a GT modellben. Aki még ezzel sem elégszik meg, annak a Ford házi
tuningműhelye, az SVT, egy 350 lóerőt is túllépő 4.6 literes hengerenként
négyszelepes V8-ast kínál. Ezzel a változattal a Mustang már a Corvette piaci
pozícióit is veszélyezteti. Ezen kívül az SVT még a 4.6 literes motor feltöltött
változatával is kísérletezik, amivel 400 lóerő fölé tudják tornászni a
teljesítmény. Ez egyébként már hamarabb, a Mach 1 nevű, korlátozott darabszámú
verzióban is megjelenhet.
A Cobra, valamit a GT változat kapható lesz mind kézi, mind kormányra szerelt
Forma1 stílusú szekvenciális váltóval. Ezek mindegyike 6 sebességes. A
kormányváltót eredetileg az Aston Martin Vanquis-hez fejlesztették, és még a Ferrari
hasonló megoldásánál is jobbnak tartják a szakértők.
Az, hogy a Ford valóban sikerre tudja-e vinni a 2003-ban bemutatásra kerülő kocsit,
az nem lehet kétséges, főleg ha belegondolunk, hogy 2004 áprilisában lesz az eredeti,
és hamisítatlan amerikai ponycar 40.-edik születésnapja!