Ford: kevesebb közös padlólemez Új fejlesztési stratégiát vezet be a Ford, amely egységes platformok helyett közösen fejlesztett technológiákra épít. A döntést azzal indokolták a cég vezetői , hogy nem szeretnék, ha a takarékoskodás az egyes márkák önálló arculatának rovására menne, így várhatóan inkább a motorok és egyéb fontos részegységek egységesítésével érik el a költségek csökkentését. Az új filozófia első képviselője a Mazda 626-os utóda lesz, amely még októberben, a Tokyo Motor Show-n mutatkozik be. Az autó méreteit tekintve állítólag a Ford Mondeo és a nagyobb amerikai Taurus közé esik. Várhatóan a Ford és a Mazda által közösen kifejlesztett I4 motorokkal szerelik fel, és a híresztelések szerint számos más alkatrésze is megtalálható lesz a későbbi Ford modellekben.
A platformstratégiát valószínűleg a Volkswagen példájából okulva vetette el a Ford vezetése - bár ezt nyíltan senki nem mondta ki - ugyanis a német gyártót kritikusai gyakorta illetik azzal a váddal, hogy azonos platformra épített típusai túlzottan hasonlítanak egymásra, így egymásnak is konkurenciát teremtenek. Eddig a Fordnál is létezett hasonló gyakorlat, többek közt a Mazda Tribute - Ford Escape páros is teljesen azonos műszaki alapokon nyugszik, ám több hasonló nem lesz, legalábbis a Ford fejlesztési igazgatója, Richard Perry-Jones szerint. |
||||||||||||
|