
Megújult a Jaguár
S-Type
Kapcsolódó anyagaink
A
Jaguar megújjította az igen kedvelt S-Type-ot is. Az 1999-ben a piacon
megjelent lévő modellből eddig 135 ezer került forgalomba világszerte. A két
és fél évvel ezelőtt megjelent autót sok kritika érte. Legfőképpen a futómű,
a motor és az automata váltó volt a kocsi gyenge pontja. Az új S-Type most
új első és javított hátsó futóművet kapott, az első légzsákok kétlépcsőben
nyílik balesetkor. Az autó belsejében több lett a faburkolat, a középkonzol
kialakítása viszont nem váltott, itt kapott megint helyet a navigációs
rendszer 8 cm-es képátmérővel. A Jaguar a megszokott angol eleganciát és
kényelmet az S-Type-ban is biztosítja. Műszaki téren a legjelentősebb
változást a hatfokozatú ZF gyártmányú automata sebességváltó jelenti. (Ez
csak a V8-as modelleknél szériafelszerelés)
A
motorok terén is javított az angol gyár: háromliteres V6-os változat
mellett, megjelenik egy 2,5 literes erőforrás is, 200 lőerős
teljesítménnyel. A négyliteres V8-as motort egy 4,2 literes váltja fel,
amely 298 LE-s. A csúcserőforrás az R betűvel ellátot változatban lesz. A
korábbi hagyományoknak megfelelően a sportos kivitelű "S-Type R"-ben a 4,2
literes motornak a kompresszoros feltöltővel ellátott változata dohog, 395
lovacskás teljesítménnyel. A topmodellt a megbolondított motor 5,6 másodperc
alatt gyorsítja 0-ról 100 km/h-s sebességre.
G.Cs.
Forrás: Auto5
|