A Jaguar megújjította az igen kedvelt S-Type-ot is. Az 1999-ben a piacon megjelent lévő modellből eddig 135 ezer került forgalomba világszerte. A két és fél évvel ezelőtt megjelent autót sok kritika érte. Legfőképpen a futómű, a motor és az automata váltó volt a kocsi gyenge pontja. Az új S-Type most új első és javított hátsó futóművet kapott, az első légzsákok kétlépcsőben nyílik balesetkor. Az autó belsejében több lett a faburkolat, a középkonzol kialakítása viszont nem váltott, itt kapott megint helyet a navigációs rendszer 8 cm-es képátmérővel. A Jaguar a megszokott angol eleganciát és kényelmet az S-Type-ban is biztosítja. Műszaki téren a legjelentősebb változást a hatfokozatú ZF gyártmányú automata sebességváltó jelenti. (Ez csak a V8-as modelleknél szériafelszerelés)
A motorok terén is javított az angol gyár: háromliteres V6-os változat mellett, megjelenik egy 2,5 literes erőforrás is, 200 lőerős teljesítménnyel. A négyliteres V8-as motort egy 4,2 literes váltja fel, amely 298 LE-s. A csúcserőforrás az R betűvel ellátot változatban lesz. A korábbi hagyományoknak megfelelően a sportos kivitelű "S-Type R"-ben a 4,2 literes motornak a kompresszoros feltöltővel ellátott változata dohog, 395 lovacskás teljesítménnyel. A topmodellt a megbolondított motor 5,6 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100 km/h-s sebességre. G.Cs. Forrás: Auto5 |
|