Újból veszélybe került a legendás E-type szellemi utódjának sorsa. A 2000-ben Detroitban bemutatott tanulmányautó gyártásáról még mindig nem született döntés, és a Ford új vezetésének megszorító intézkedései egyre kisebb mozgásteret hagynak a terv megvalósítására. A probléma elsősorban az, hogy az F-type a jelenlegi tervek szerint meglehetősen drága jármű lenne, ugyanis a karosszéria nagyrészt alumíniumból készülne. Az alacsonyabb gyártási költségek érdekében elképzelhető volna ugyan, hogy az autót acélból készítsék, így viszont erősebb motorra volna szükség a megcélzott menetteljesítmények eléréséhez. Az új motor azonban újabb fejlesztési költségeket jelentene, amit a Jaguar jelenleg nem engedhet meg magának. Ennek ellenére a Jaguar vezetése egyelőre nem adta fel a típussal kapcsolatos terveit. A határidő állítólag szeptember, addigra ugyanis kiderül, hogy a szakemberek képesek-e elfogadható összegből kihozni a kétüléses modellt, amely - ha megvalósulna - szembeszállhatna a hihetetlenül sikeres Porsche Boxsterrel. Korábban, még mielőtt a Ford megvásárolta volna a céget, már megkezdődött egy F jelű sportkocsi kifejlesztése, ám akkor az eredményeket egy új Aston Martin modellben, a DB7-esben hasznosították. A helyzet most is hasonlóképp alakulhat: az Aston Martinnál is készül egy hasonló modell, az AM305, amelyről korábban úgy hírlett, hogy az F-type padlólemezére épül majd...
Forrás:
Totalcar |
|||||||||
|