A WhatCar-nak nagyon bejött - Új Ford Mondeo

Előzmények:
Padlógázzal nyomul tovább a FORD
FORD Mondeo
Megújuló FORD Fiesta
FORD Sikertörténet
Hogyan lehetünk a FORD beszállítója, hogy megkapjuk az I-DEAS-ra a 80%-os kedvezményt?

A tekintélyes brit szaklap, a WhatCar az új Ford Mondeót választotta a 2001-es év autójának.

A fejlesztés fő feladatának a javítási költségek drasztikus lefaragását tartották. A kuplungcsere például jóval gyorsabban végezhető el, míg a szélvédőbeillesztés részidejéből teljes fél órát faragtak le.

Hasonlóan csökkent a karambolos javítások időszükséglete: ahol lehet, inkább csavarral kötik össze a korábban hegesztett elemeket, hogy adott esetben könnyebb és olcsóbb legyen a csere, és kizárólag a megrongálódott alkatrészt kelljen pótolni. A módosításoknak köszönhetően az új modell biztosítási besorolása két kategóriával lejjebb került.

A szervizintervallumot a benzines és a dízelmotorok esetében is 20 000 km-re növelték, és bár nagyjából tudjuk, hogy az ilyesmit az Autódoktor nem igazán helyesli, a hányatottabb sorsú vállalati flották üzemeltetését kifizetődőbbé teszi. A céges specifikációk szerint valamelyest sikerült csökkenteni az összes motorvariáns fogyasztását is.

A Mondeo eddig is elég jól szerepelt az NCAP törésteszteken, most meg aztán végképp a teszt-zúzdák sztárja lesz, ígéri a Ford. A Ford biztonságtehnikai főnöke, Jorg Reim szerint az új Mondeót kifejezetten „stabil négycsillagos” törésteszt eredmények elérésére fejlesztették. Időközben persze az NCAP-skála is ötcsillagosra fejlődött, mert a rongálási arzenálba új elem, a villanypózna-teszt került: az autót közel 30 km-es sebességgel oldalról lökik az oszlopnak. Ha ezt is sikerrel veszi az autó, az már NCAP-csillagos ötös. A Ford szerint a számítógépes szimulációk azt mutatják, hogy az új Mondeót nem érinti a csillagszám: maximálisan teljesít az új rendszerben is.

Alap lett az oldallégzsák és az utastér teljes hosszában felfúvódó függönylégzsák is először kerül Ford autóba.

Az eredeti Mondeo volt a Ford első olyan középkategóriás autója, amelyet azzal a szándékkal terveztek, hogy fülig érő szájjal vezesse a tulajdonos. A korábbi Ford limuzinok köztudottan a vezetési dögunalom szinonímái voltak, a 90-es évek végétől azonban változott a helyzet. Ezt tanúsítja szakírónk, Nínó Karotta is, aki máig meghatottan emlékezik a Focus tesztautóval elkövetett közúti garázdálkodásairól.

 

A Ford két teljesen új motorcsalád bemutatóját is az új Mondeo megjelenésével hangolta össze. Az 1.8-as, 125 lóerős Duratec HE és a kétliteres Duratorq turbódízel egy jóval szélesebb választék előfutárai.

 

 

@ 2000 KFKI ISYS Informatikai Kft.