Mondeo sikerei

Kapcsolódó linkek
Megújuló FORD Fiesta
FORD Sikertörténet
Angliai sikerek a Mondeóval
Hogyan lehetünk a FORD beszállítója, hogy megkapjuk az I-DEAS-ra a 80%-os kedvezményt?

A második generációs Mondeónak fontos szerepet szán a Ford: az európai piacon a sikeres, alsó középkategóriájú Focussal karöltve lendítenie kell az utóbbi idők haloványabb eladásain. Ennek érdekében bedobtak mindent, az új modell a régi erényeire épít, mégis alapvetően más. A kisebb testvérek - Ka, Focus - „New Edge” stílusában fogant, bár kissé visszafogottabb formavilágú karosszéria intelligens biztonsági rendszert, új motorokat, tágas utasteret rejt.
A Scorpio megszűnése óta Európában a Mondeo a Ford legnagyobb személyautója. Az új modell külső méreteivel még elmarad a történelemmé lett zászlóshajótól, az utastér helykínálatával azonban nem. A második generációs Mondeo hossza (4731 mm) 150 mm-rel, tengelytávja (2754 mm) 50 mm-rel nagyobb, mint az elődé. Ennek köszönhető a helybőség, a csomagtartó a négy-és ötajtós változatnál – a kombi jövőre várható – egységesen 500 literes. A beltér teremnyi, a hátsó üléssor nyújtja a kategória legnagyobb komfortját.
Maga az autó pedig megnyugtató biztonságot. A számítógépes tervezéssel – a Ford nagyteljesítményű C3P rendszerével - rekordgyorsasággal, mindössze 2 év alatt, a normál metódushoz képest 13 hónappal hamarabb fejlesztették az egész autót - optimalizált, nagy szilárdságú acél karosszéria csavarási szilárdsága 60 százalékkal jobb a típuselődénél. Teljes a biztonsági felszerelés, elöl előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek, aktív fejtámlák, ütközéskor kiakadó pedálzat, adaptív, kétfokozatú frontlégzsákok, az ülésekben oldallégzsákok, s a hátsó utasoknak is védelmet nyújtó függönylégzsákok tartoznak a sorba. A négytárcsás fékrendszert elektronikus fékerő-elosztós blokolásgátló kontrollálja, a vészfék-asszisztens és az elektronikus menetstabilizáló felár ellenében elérhető. A futóművet alaposan átdolgozták. Az első, McPherson felfüggesztés segédvázzal kapcsolódik a karosszériához, hátul módosították a segédkeretet és a bekötéseket. Az új Mondeo – elsőként a kategóriában – szériában 16 colos kerekeken gördül, de a gonoszabb verziók 17, sőt 18 colos (!) ráfot kaphatnak.
Vadonatúj a benzines, négyhengeres, 16 szelepes, teljesen könnyűfémből készült Duratec HE motorcsalád. Az 1,8 literes erőforrás kétféle – 81 kW/110 LE, 92 kW/125 LE – teljesítményű változatban készül, a 2 literes 107 kW (145 LE) leadására képes. Átlagfogyasztásuk sorrendben: 7,7; 7,8; 8 liter/100 km. A motorok megfelelnek a 2005-ben életbe lépő Euro IV emissziós előírásnak csakúgy, mint a Mondeo legerősebb erőforrása, a 2,5 literes, 24 szelepes, 170 lóerős Duratec V6. A Duratorq DI, azaz a kétliteres, négyhengeres, hengerenként négyszelepes, közvetlen befecskendezős, turbófeltöltős, töltőlevegőhűtős dízel alapváltozata 66 kW (90 LE) teljesítményű, nyomatéka 245 Nm, 1900/min. Változó geometriájú feltöltővel a teljesítmény 85 kW (115 LE), a nyomaték 280 Nm, az átlagfogyasztás nem változik, 5,9 liter/100 km.
Az új Mondeóból az első darabok várhatóan márciusra érkeznek a hazai márkakereskedőkhöz. Az alapár a tervek szerint ötmillió forint alatt lesz.

 

@ 2000 KFKI ISYS Informatikai Kft.