Mondeo
sikerei |
Kapcsolódó linkek
Megújuló FORD Fiesta
FORD Sikertörténet
Angliai sikerek a Mondeóval
Hogyan lehetünk a FORD beszállítója, hogy
megkapjuk az I-DEAS-ra a 80%-os kedvezményt?
 |
A második generációs Mondeónak fontos szerepet szán a Ford:
az európai piacon a sikeres, alsó középkategóriájú Focussal karöltve lendítenie
kell az utóbbi idők haloványabb eladásain. Ennek érdekében bedobtak mindent, az új
modell a régi erényeire épít, mégis alapvetően más. A kisebb testvérek - Ka, Focus
- „New Edge” stílusában fogant, bár kissé visszafogottabb formavilágú
karosszéria intelligens biztonsági rendszert, új motorokat, tágas utasteret rejt. |
|
A Scorpio megszűnése óta Európában a Mondeo a Ford
legnagyobb személyautója. Az új modell külső méreteivel még elmarad a
történelemmé lett zászlóshajótól, az utastér helykínálatával azonban nem. A
második generációs Mondeo hossza (4731 mm) 150 mm-rel, tengelytávja (2754 mm) 50
mm-rel nagyobb, mint az elődé. Ennek köszönhető a helybőség, a csomagtartó a
négy-és ötajtós változatnál – a kombi jövőre várható – egységesen 500
literes. A beltér teremnyi, a hátsó üléssor nyújtja a kategória legnagyobb
komfortját. |
|
Maga az autó pedig megnyugtató biztonságot. A számítógépes
tervezéssel – a Ford nagyteljesítményű C3P rendszerével - rekordgyorsasággal,
mindössze 2 év alatt, a normál metódushoz képest 13 hónappal hamarabb fejlesztették
az egész autót - optimalizált, nagy szilárdságú acél karosszéria csavarási
szilárdsága 60 százalékkal jobb a típuselődénél. Teljes a biztonsági
felszerelés, elöl előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek, aktív fejtámlák,
ütközéskor kiakadó pedálzat, adaptív, kétfokozatú frontlégzsákok, az ülésekben
oldallégzsákok, s a hátsó utasoknak is védelmet nyújtó függönylégzsákok
tartoznak a sorba. A négytárcsás fékrendszert elektronikus fékerő-elosztós
blokolásgátló kontrollálja, a vészfék-asszisztens és az elektronikus
menetstabilizáló felár ellenében elérhető. A futóművet alaposan átdolgozták. Az
első, McPherson felfüggesztés segédvázzal kapcsolódik a karosszériához, hátul
módosították a segédkeretet és a bekötéseket. Az új Mondeo – elsőként a
kategóriában – szériában 16 colos kerekeken gördül, de a gonoszabb verziók 17,
sőt 18 colos (!) ráfot kaphatnak. |
|
Vadonatúj a benzines, négyhengeres, 16 szelepes, teljesen
könnyűfémből készült Duratec HE motorcsalád. Az 1,8 literes erőforrás kétféle
– 81 kW/110 LE, 92 kW/125 LE – teljesítményű változatban készül, a 2 literes 107
kW (145 LE) leadására képes. Átlagfogyasztásuk sorrendben: 7,7; 7,8; 8 liter/100 km.
A motorok megfelelnek a 2005-ben életbe lépő Euro IV emissziós előírásnak csakúgy,
mint a Mondeo legerősebb erőforrása, a 2,5 literes, 24 szelepes, 170 lóerős Duratec
V6. A Duratorq DI, azaz a kétliteres, négyhengeres, hengerenként négyszelepes,
közvetlen befecskendezős, turbófeltöltős, töltőlevegőhűtős dízel alapváltozata
66 kW (90 LE) teljesítményű, nyomatéka 245 Nm, 1900/min. Változó geometriájú
feltöltővel a teljesítmény 85 kW (115 LE), a nyomaték 280 Nm, az átlagfogyasztás
nem változik, 5,9 liter/100 km. |
|
Az új Mondeóból az első darabok várhatóan márciusra
érkeznek a hazai márkakereskedőkhöz. Az alapár a tervek szerint ötmillió forint
alatt lesz. |
|
@ 2000 KFKI ISYS Informatikai Kft. |